filtru-particule-mod-functionare1

 

   Sistemul DPF este alcatuit din urmatoarele elemente:

* Senzor de presiune diferentiala
* Senzor de temperatura 1
* Senzor de temperatura 2
* Senzor de temperatura 3
* Filtrul de particule DPF
* Catalizator
* Lampa de avertizare bujii ( spirala )
* Lampa de avertizare filtru de particule

 

   Ce este regenerarea si cum se realizeaza ?

Programul de regenerare a fost realizat pentru a arde cantitatea de cenusa depusa in filtrul de particule.
Componenta “Senzor de presiune diferentiala” detecteaza presiunea din amonte si din aval al filtrului de particule iar in acest fel determina gradul de incarcare al filtrului.
Cand programul de regenerare este activ, temperatura gazelor de evacuare este monitorizata de senzorul 2 de temperatura si senzorul 3.

Pentru incalizrea filtrului de particule DPF rece cat mai repede posibil, injectia secundara de motorina este activata de catre calculatorul motor ( ECU ) in completarea injectiei principale.

Injectia secundara creste temperatura gazelor de evacuare astfel incat filtrul de particule DPF sa atinga temperatura de lucru optima.

 

filtru-particule-mod-functionare2

 

    Care sunt tipurile de regenerare ?

Regenerarea pasiva:
In timpul regenerarilor pasive, cantitatea de cenusa este arsa constant din filtrul de particule fara interventia calculatorului motor ( ECU ).
Temperatura gazelor de evacuare trebuie sa fie intre 350 – 500 grade celsius.
La aceste temperaturi nu se ajunge decat in conditii de drum in sarcina sau pe autostrada.

Regenerarea activa:
In timpul regenerarilor active, cantitatea de cenusa este arsa datorita interventiei calculatorului de injectie al motorului ( ECU ).
Imediat ce cantitatea de cenusa din filtru creste iar regenerarea pasiva nu se poate realiza, calculatorul motor ( ECU ) initieaza procesul de regenerare activa.
Particulele de cenusa din filtrul sunt arse intre temperaturile de 550 – 650 grade.

 

   Care sunt efectele unui filtru de particule infundat ?

Atunci cand se conduce pe distante scurte in mod frecvent sau in zone aglomerate, temperatura gazelor de evacuare si a filtrului de particule nu este suficienta pentru arderea particulelor de cenusa prin regenerare.
Cand cantitatea de cenusa atinge pragul maxim iar filtrul de particule este colmatat (infundat) lampa de avertizare luminoasa a filtrului de particule sau lampa de avertizare a motorului se aprind in bord.

Un filtru de particule infundat se mai poate manifesta prin lipsa de putere, limitare de turatie, consum mare de motorina, fum pe evacuare datorita regenerarilor esuate, fortarea turbinei, etc.

 

   Alte informatii despre filtrul de particule ?

Atunci cand filtrul de particule devine ne-regenerabil, recomandam curatarea prin demontare fizica de pe automobil.
Un filtru de particule colmatat nu se curata prin fortarea automobilului sau supra-turarea acestuia.
Datorita regenerarilor frecvente uleiul este diluat cu motorina iar anumite componente se pot strica datorita turatiei si temperaturilor ridicate.

Filtrul de particule se poate infunda prematur si datorita problemelor tehnice pe care automobilul dvs le are, rulajul acestuia, uzura motorului, uzura injectoarelor, uzura turbosuflantei, uzura debitmetrului de aer, senzori defecti, etc.

 

aditiv-filtru-particule-incarcare-eolys-walker-boostservice.ro-3

curatare-filtru-particule-dpf-fap-peugeot-depolution-system-faulty-11

curatare-filtru-particule-dpf-volvo-c30-bucuresti-boostservice.ro-12

curatare-intretinere-filtru-particule-peugeot-301-16ehdi-boostservice.ro-10

filtru-particule-infundat-renault-dacia-boostservice.ro-4

reparatie-sistem-regenerare-filtru-particule-ford-kuga-boostservice.ro-8

anulare-filtru-particule-fiat-500-boostservice.ro-4

filtru-particule-dpf-videoscop-www.boostservice.ro-6

filtru-particule-dpf-videoscop-www.boostservice.ro-5

 

RAMAI CONECTAT CU NOI: